F.A.Q.

Veelgestelde vragen

Hieronder vind een overzicht van veelgestelde vragen

FAQ - Administratief

  • Vragen over domeinnamen

    Hieronder vindt u veel gestelde vragen over domeinnamen.

    • Handleiding .nl verhuizing

      Als u een .nl-domeinnaam heeft welke vanaf een andere hosting provider naar AD Hosting verhuisd moet worden heeft u een zogeheten 'Token' nodig. Een Token is een verhuiscode, waarmee u de domeinnaam kunt laten verhuizen. De Token kunt u opvragen bij de huidige hosting provider van uw .nl-domeinnaam.
      Tijdens uw aanvraag op onze website kunt u voor uw domeinnaam de Token - als u die al in bezit heeft - direct tijdens de aanvraag al invullen. Als onze medewerkers uw aanvraag formulier ontvangen, waarop de Token al is ingevuld kunnen zij de verhuizing direct voor u ingang zetten. Een .nl-domeinnaam verhuizing zal direct verhuisd worden nadat wij het ondertekende formulier van u ontvangen hebben. Zodra uw .nl-domeinnaam naar AD Hosting is verhuisd ontvangt u de account gegevens waarmee u de website kunt uploaden en/of e-mail accounts kunt aanmaken.
      Indien u de Token nog niet heeft kunt u de aanvraag wel alvast indienen, en de Token later per e-mail naar onze support afdeling sturen.

    • Handleiding .eu verhuizing

      Als u een .be-domeinnaam heeft welke vanaf een andere hosting provider naar AD Hosting verhuisd moet worden heeft u een zogeheten 'transfercode' nodig. Een transfercode is een verhuiscode, waarmee u de domeinnaam kunt laten verhuizen. De transfercode kunt u zelf opvragen op de website van www.dns.be.
      Hier vult u eerst uw eigen .be domeinnaam in en op het volgende scherm klikt u op "Meer info over uwdomein.be". Hierna gaat u akkoord met de juridische voorwaarden en op het volgende scherm vind u onderin "Aanvragen transfercode" en daar kunt u de transfercode naar het e-mailadres sturen van de domeinnaamhouder wat u meestal zelf bent.
      Tijdens uw aanvraag op onze website kunt u voor uw domeinnaam de transfercode - als u die al in bezit heeft - direct tijdens de aanvraag al invullen. Als onze medewerkers uw aanvraag formulier ontvangen, waarop de transfercode al is ingevuld kunnen zij de verhuizing direct voor u ingang zetten. Een .be-domeinnaam verhuizing zal direct verwerkt worden na ontvangst van uw formulier. Zodra uw .be-domeinnaam naar AD Hosting is verhuisd ontvangt u de account gegevens waarmee u de website kunt uploaden en/of e-mail accounts kunt aanmaken.
      Indien u de transfercode nog niet heeft kunt u de aanvraag wel alvast indienen, en de transfercode later per e-mail naar onze support afdeling sturen.

    • Handleiding .be verhuizing

      Als u een .eu-domeinnaam heeft welke vanaf een andere hosting provider naar AD Hosting verhuisd moet worden heeft u een zogeheten 'autorisatiecode' nodig. Een autorisatiecode is een verhuiscode, waarmee u de domeinnaam kunt laten verhuizen. Deze Token kunt u opvragen bij de huidige hosting provider van uw .eu-domeinnaam.
      Tijdens uw aanvraag op onze website kunt u voor uw domeinnaam de autorisatiecode - als u die al in bezit heeft - direct tijdens de aanvraag al invullen. Als onze medewerkers uw aanvraag formulier ontvangen, waarop de autorisatiecode al is ingevuld kunnen zij de verhuizing direct voor u ingang zetten. Een .eu-domeinnaam verhuizing zal ongeveer 5 werkdagen duren. Zodra uw .eu-domeinnaam naar AD Hosting is verhuisd ontvangt u de account gegevens waarmee u de website kunt uploaden en/of e-mail accounts kunt aanmaken.
      Indien u de autorisatiecode nog niet heeft kunt u de aanvraag wel alvast indienen, en de autorisatiecode later per e-mail naar onze support afdeling sturen.

    • Handleiding .com / net / org / info / biz verhuizing

      Voor het verhuizen van een .com, .net, .org, .info, of .biz domeinnaam is een zo geheten 'Autorisatiecode' nodig. Zo'n autorisatiecode wordt ook wel 'verhuistoken' of verhuiscode genoemd. De autorisatiecode kunt u bij uw huidige hosting provider opvragen.
      Tijdens uw aanvraag op onze website kunt u voor uw domeinnaam de autorisatiecode - als u die al in bezit heeft - direct tijdens de aanvraag al invullen. Als onze medewerkers uw aanvraag formulier ontvangen, waarop de autorisatiecode al is ingevuld kunnen zij de verhuizing direct voor u ingang zetten. Bij het ingang zetten van de verhuizing zal een e-mail worden verzonden welke om akkoord voor de verhuizing vraagt. U dient dus de instructies van deze e-mail op te volgens. Als u het e-mail adres dat u tijdens de registratie van uw domeinnaam hebt opgegeven niet meer weet kunt u deze bij uw huidige hosting provider opvragen. De support medewerkers van AD Hosting kunnen dit ook voor u nakijken.

    • Handleiding .nu verhuizing

      Als u een .nu-domeinnaam heeft welke vanaf een andere hosting provider naar AD Hosting verhuisd moet worden heeft u een zogeheten 'autorisatie code' nodig. Een autorisatie code is een verhuiscode, waarmee u de domeinnaam kunt laten verhuizen. De autorisatie code kunt u opvragen bij de huidige hosting provider van uw .nu-domeinnaam.
      Tijdens uw aanvraag op onze website kunt u voor uw domeinnaam de autorisatie code - als u die al in bezit heeft - direct tijdens de aanvraag al invullen. Als onze medewerkers uw aanvraag formulier ontvangen, waarop de autorisatie code al is ingevuld kunnen zij de verhuizing direct voor u ingang zetten. Een .nu-domeinnaam verhuizing zal doorgaans 1 werkdag duren. Zodra uw .nu-domeinnaam naar AD Hosting is verhuisd ontvangt u de account gegevens waarmee u de website kunt uploaden en/of e-mail accounts kunt aanmaken.
      Indien u de autorisatie code nog niet heeft kunt u de aanvraag wel alvast indienen, en de autorisatie code later per e-mail naar onze support afdeling sturen.

    • Handleiding overige domeinnamen verhuizing

      Indien u een domeinnaam heeft met een extensie die niet is aangegeven neemt u dan contact op met onze support medewerkers. Zij kunnen u helpen om uw domeinnaam te verhuizen.
      - Voor het verhuizen van een .ru domeinnaam naar AD Hosting is er een kopie van uw paspoort noodzakelijk.
      - Voor het verhuizen van een .se domeinnaam naar AD Hosting is er een verhuistoken en een kopie van uw paspoort (en indien van een bedrijf ook BTW-nummer) noodzakelijk.

    • Ik wil mijn domeinnaam bij AD Hosting weg-verhuizen

      Indien u uw domeinnaam naar een andere hosting provider wilt weg-verhuizen dient u deze domeinnaam op te zeggen via de website van AD Hosting. U kunt met uw account gegevens inloggen en opzeggen, tijdens het opzeggen kunt u aangeven dat u de domeinnaam wilt verhuizen naar een andere provider. Een Token of autorisatiecode wordt na het ontvangen van de door de website gegenereerde formulieren automatisch per e-mail naar u verzonden.

    • Op welke naam wordt mijn domein geregistreerd?

      Tijdens de aanvraag van een domeinnaam bij AD Hosting wordt u gevraagd om contactgegevens, tevens wordt u gevraagd op wiens naam het domein geregistreerd moet worden.
      Dit kunt u dus zelf bepalen.

    • Kan ik ook alleen een domeinnaam registreren zonder hostingpakket?

      U kunt tijdens de aanvraag op de website precies aangeven, welke domeinnaam u wilt hebben met welke extensie. Ook kunt u dan kiezen tussen de verschillende pakketten die wij aanbieden, één van die pakketten is domeinregistratie. 
      Het is dus ook mogelijk om alleen een domeinnaam te registreren.

    • Waarom zijn sommige extensies duurder dan andere?

      Bij AD Hosting kosten de meeste domeinnamen 15.- euro per jaar exclusief de BTW.
      Er zijn heel veel extensies, en net als elke andere hostingprovider heeft AD Hosting te maken met inkoopprijzen van domeinen. De extensies die duurder zijn voor u als klant zijn voor AD Hosting ook duurder om in te kopen, dit wordt doorberekend aan u als klant.
      Wij adviseren u als klant om goed na te denken in hoeverre u een duurdere extensie nodig heeft en dit daadwerkelijk iets toevoegt aan uw domeinnaam.

    • Hoe wijzig ik de domeinnaam houder?

      Hiervoor moet u als eerste inloggen op onze website, www.adhosting.nl met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Dan kiest u voor het tabblad " Domeinbeheer ". Dan ziet u 1 of meerdere domeinen staan, voor elke domein staat een icoontje, hierop kunt u klikken.
      Dan verschijnen alle gegevens van uw domein en kunt u de gewenste wijziging doorvoeren.

  • Algemene administratieve vragen

    Hieronder vindt u antwoord op veel gestelde administratieve vragen.

    • Kan ik jullie telefonisch bereiken?

      Natuurlijk zijn wij telefonisch bereikbaar. Elke werkdag tussen 09.00 en 17.00 uur staan onze supportmedewerkers u graag te woord via het telefoonnummer 079-3478319. Zoals u ziet, hebben wij geen 0900- nummer maar een lokaal telefoonnummer dus geen overbodige extra kosten.
      Ook krijgt u niet eerst een langdurig keuzemenu maar direct iemand die u kan helpen met uw vraag of probleem.

    • Ik wil een adreswijziging doorgeven, hoe kan ik dat doen?

      Als u uw contactgegevens wilt wijzigen kunt u dit het beste doen door in te loggen op onze website, dit doet u rechts bovenaan. Als u ingelogd bent dan klikt u op het tabblad " uw gegevens ". Hier kunt u de gewenste gegevens aanpassen.
      Indien u ook uw bankgegevens wijzigt zal de website een formulier generen dat u dient te ondertekenen. Dit formulier kunt u dan per email/ fax of post naar ons toezenden en wij zullen de wijziging verwerken. Dit is alleen bij een wijziging bankgegevens en niet bij overige wijzigingen.

    • Hoe moet ik opzeggen?

      Als u wilt opzeggen kunt u dat eenvoudig doen door in te loggen op onze website met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Daarna kunt u aangeven dat u wilt opzeggen.
      De website zal de benodigde formulieren generen, deze kunt u invullen en naar ons toe mailen/faxen of per post naar ons sturen. Zodra wij de formulieren ontvangen hebben verwerken wij uw opzegging.

    • De automatische incasso is mislukt, blijft mijn website wel bereikbaar?

      Als de automatische incasso mislukt is blijft uw website voorlopig nog wel bereikbaar. Wij stellen u per post ervan op de hoogte dat de automatische incasso is mislukt, en zullen het een week later nogmaals proberen. Daarna stellen wij u nog eenmaal in de gelegenheid om het openstaande bedrag handmatig naar ons over te maken. De gegevens hiervoor vindt u op de factuur en op de brief die u hierover ontvangt.
      Indien de betaling uitblijft zijn wij helaas genoodzaakt om onze dienstverlening stop te zetten en de gerechtsdeurwaarder in te schakelen.

    • Waar staan jullie servers waar mijn website opstaat?

      Onze servers staan in een beveiligde ruimte in het moderne datacenter Dataplace Arnhem. Dit is een volledig redundant, carrier neutraal en energiezuinig uitgevoerd Tier III-datacenter dat aan de hoogste beschikbaarheids- en beveiligingseisen voldoet. Dagelijks wordt er een back-up van uw website gemaakt, en deze wordt zorgvuldig opgeslagen.

    • Ik heb geen factuur ontvangen, krijg ik deze per post?

      U krijgt uw factuur per email op het emailadres wat u tijdens de aanvraag hebt opgegeven. De factuur wordt verstuurd in PDF-formaat. Mocht u de factuur niet ontvangen hebben, controleert u dan uw spamfilter. Als u inlogt op onze website www.adhosting.nl , kunt u bij het tabblad "facturen" een overzicht vinden van alle facturen, deze kunt u ook printen.
      De automatische incasso vindt enkele dagen na de facturatie plaats.


FAQ - Technisch

  • Direct Admin

    De onderstaande items beschrijven de werking van het Direct Admin Control Panel.

    • Algemene DirectAdmin help pagina
    • Inloggen op het DirectAdmin controlepaneel

      Het DirectAdmin controlepaneel is te benaderen via

      • http://www.uwdomein.nl/config

      In bovenstaande link moet u uiteraard www.uwdomein.nl vervangen voor uw eigen domeinnaam.

    • Wijzigen wachtwoord e-mailadres

      Uiteraard kan het wachtwoord van een e-mailadres gewijzigt worden in Direct Admin zelf.

      Eindgebruikers, welke geen toegang hebben tot Direct Admin, kunnen ook het wachtwoord van hun e-mailadres wijzigen door naar de URL:
      http://www.domein.nl:2222/CMD_CHANGE_EMAIL_PASSWORD te gaan.
      In bovenstaande URL moet www.domein.nl vervangen worden door uw eigen domeinnaam.

    • Wat is de URL voor webmail?

      U kunt inloggen op webmail door naar www.domein.nl/webmail te gaan.

      In bovenstaand voorbeeld moet u www.domein.nl vervangen door uw eigen domeinnaam.

    • Hoe benader ik mijn database(s)?

      Uw database(s) zijn te benaderen via http://www.uwdomein.nl/phpmyadmin.
      In bovenstaande link moet u uiteraard www.uwdomein.nl vervangen voor uw eigen domeinnaam.

  • E-mail instellingen

    De onderstaande items beschrijven de instellingen voor uw e-mail.
    De website emailinstellingen.nl toont hoe u dit moet instellen

    • Wat zijn de POP3 en SMTP server?

      POP3 server : mail.domeinnaam.nl

      SMTP server : mail.domeinnaam.nl

    • Wat is de poort voor uitgaande e-mail (SMTP)?

      Poort uitgaande e-mail (SMTP) : Poort 587

      Waarom?

      Wanneer u mail gaat versturen via uw eigen domeinnaam, zullen de meeste ISP's de SMTP server blokkeren via de standaard poort 25, dit om het versturen van SPAM tegen te gaan.

      Om toch mail te kunnen versturen via de SMTP server van uw eigen domein, moet u dus poort 587 gebruiker, hierdoor zal de blokkade van uw ISP omzeild worden.

    • Heeft de SMTP server verificatie nodig?

      Om ervoor te zorgen dat niemand SPAM kan versturen via de SMTP server van uw domein, moet er een gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven worden om met die SMTP server mail te versturen.
      Dit zijn de gebruikersnaam en wachtwoord van uw mailbox.

      Om dit in te stellen in uw e-mailprogramma, vinkt u simpelweg "Voor deze server is verificatie vereist" aan, automatisch worden dan de gebruikersnaam en wachtwoord van het desbetreffende account gebruikt.

    • Kan bij AD Hosting IMAP gebruikt worden?

      Ja, bij alle hostingaccounts kunt u IMAP gebruiken.
      U hoeft een mailbox niet op een speciale manier aan te maken in DirectAdmin.
      Wanneer u een POP3-account in DirectAdmin hebt aangemaakt, kunt u deze mailbox via IMAP uitlezen.
      Let op dat een hostingaccount voor websites bedoelt is waarbij wij mailboxen groter dan 1 GB niet op prijs stellen aangezien de prestaties van de webservers dan nadelig beïnvloed kunnen worden.
      Indien u toch grote hoeveelheden mail wilt bewaren via IMAP biedt AD Hosting ook e-mail hosting. Kijk onder Diensten of neem even contact op. Een andere optie is een eigen mailserver te nemen, of gebruik te maken van een externe (soms gratis) dienst als Outlook.com of Gmail waar uw domeinnaam zonder problemen aan gekoppeld kan worden.

    • Kan ik zelf SPF records aanmaken?

      Ja, u kunt via het controle paneel zelf SPF records wijzigen/toevoegen.

  • Algemene hosting vragen

    Met onderstaande vragen, proberen wij een beeld te geven over de hosting van AD Hosting B.V.

    • Worden er backups gemaakt?

      Uiteraard worden er backups gemaakt van uw website, elke nacht wordt de complete inhoud van uw website op onze backupservers gezet.

      Wanneer u een foutje heeft gemaakt waardoor uw website niet meer werkt zoals het hoort, kunnen wij zonder probleem een backup voor u terug zetten.

    • Kan ik Joomla en Wordpress gebruiken?

      Ja, u kunt zowel Joomla als Wordpress op onze servers installeren.

      U kunt dit het beste doen met behulp van Installatron welke u vind in DirectAdmin.

  • FTP gebruik voor upload van uw website

    Bij AD Hosting krijgt u bij afname van een hosting account hier ook FTP gegevens bij geleverd waarmee u uw website kunt uploaden naar onze servers.

    • Uw FTP gegevens

      U ontvangt de FTP gegevens via een e-mail zodra uw account bij ons is aangemaakt. Tevens kunt u deze opvragen in het control panel op www.adhosting.nl/Controlpanel.

      Een voorbeeld van deze gegevens zoals u deze per e-mail ontvangt:

      Account gegevens voor het domein: uwdomein.nl
      Hostingaccount:  500 Mb Hosting + Domeinnaam
      Gebruikersnaam:  Gebruiker1
      Wachtwoord:  Wachtwoord123
      FTP server:  www.uwdomein.nl

      De gegevens uit uw e-mail kunt u dus in een FTP cliënt ingeven. Via deze FTP cliënt kunt u uw bestanden uploaden, maar ook downloaden naar uw pc. De FTP server is altijd uw volledige domeinnaam.
    • FTP cliënts en instellingen

      Een FTP cliënt is een programma dat u op uw computer installeert. Soms zit er zo'n cliënt ingebouwd in het programma waarin u uw website beheert, maar niet altijd.
      Een goede en gratis FTP cliënt, geschikt voor Windows, Mac en Linux, vind u op: https://filezilla-project.org/

      Waar u wel rekening mee moet houden is dat u in de instellingen van de FTP cliënt aangeeft dat de versleuteling "Only use plain FTP" of "FTP Classic" moet zijn. Staat deze instelling hier niet op, dan is er geen werkende verbinding mogelijk met onze servers. "FTPS" of "FTP over TLS/SSL" is niet beschikbaar.

      Voor FTP ondersteunen wij alleen poort 21.

    • FTP directory / folder / pad

      Naast uw website wordt uw webruimte ook gebruikt door e-mail, logs, statistieken en misschien wel subdomeinen.
      De "FTP-root" is dus niet de plek om uw websitebestanden in op te slaan.

      Bent u ingelogd via FTP op onze server, dan ziet u daar de map public_html staan en daarin moet u de bestanden plaatsen van uw website.
      Ziet u de public_html in uw FTP client als een bestand en niet als map, ga dan naar domains/uwdomein.nl/public_html, zo kunt u ook in de juiste map komen waar u de bestanden van uw website kunt plaatsen.

      Sommige FTP cliënts / CMS systemen ondersteunen geen alternatieve directory en kunnen alleen naar de root uploaden. Maakt u hiervoor dan een extra FTP gebruiker aan.

    • Extra FTP gebruikers

      Uw hoofd inlog geeft toegang tot uw gehele webruimte. In sommige gevallen is het nodig om derden toegang te geven tot uw website, bijvoorbeeld uw webdesigner. Het is dan niet aan te raden om uw hoofd inlog te geven en/of dat hij dan toegang heeft tot de complete webruimte.

      In DirectAdmin kunt u extra FTP gebruikers aanmaken. Elke gebruiker heeft dan zijn eigen inlog, en u kunt precies aangeven in welke directory zij toegang hebben.
      Al deze extra FTP gebruikers krijgen een gebruikersnaam in de vorm van een e-mail adres, dus bijvoorbeeld web@uwdomein.nl. (Dit is echter geen echt e-mail adres, dus verwar deze niet met elkaar.)

  • HTTPS met slotje via SSL Certificaat

    Een SSL certificaat creëert een veilige omgeving voor de online bezoeker en ook hiervoor kunt u bij AD Hosting terecht. Dit voorkomt ook dat uw website in Chrome als 'onveilig' wordt aangeduid.

    • Welk type certificaat heb ik nodig?

      Er zijn diverse certificaten, dus het kan verwarrend zijn welke u nodig heeft.
      Wilt u alleen https voor uw hoofddomein vooral om Google tevreden te stellen, dan is onze goedkoopste Positive SNI certificaat goed genoeg.

      Komen er mensen op uw hoofddomein vanaf oude systemen (o.a. Windows XP en oudere Android devices) dan is een eigen IP adres noodzakelijk en voldoet een SNI certificaat niet. Hiervoor kunt u een Positive, Instant of EV certificaat nemen. Oplopend in veiligheid voor uw webbezoekers en hierdoor ook oplopend in prijs. Alleen het EV certificaat geeft de mooie "groene balk" zoals adhosting.nl ook heeft.

      Indien u ook sub-domeinen heeft die beveiligd moeten worden, heeft u een WildCard of een Multi-Domain certificaat nodig. Wij leggen graag het verschil aan u uit als u contact met ons opneemt.

    • Uw website instellen voor https

      Wanneer een SSL certificaat geïnstalleerd is, wilt u natuurlijk niet meer dat men op de oude http methode binnenkomt. Via een eenvoudige aanpassing kunt u forceren dat iedereen automatisch naar https gaat en dus de veilige versie gebruikt.
      Hiervoor moeten enkele regels ingevoerd worden in het .htaccess bestand in de public_html van uw website. Deze kunt u bereiken via 'Bestandsbeheer' in DirectAdmin.
      Mocht er nog geen .htaccess bestand staan, kunt u deze onderaan het scherm als nieuw bestand aanmaken. Staat er al wel een .htaccess bestand, dan staat er rechts een 'bewerken' linkje. Let erop dat reeds bestaande inhoud van het bestand waarschijnlijk nodig is voor uw website en u dit dus moet laten staan.

      Plaats bovenaan in het .htaccess bestand de volgende code:

      # Force WWW and HTTPS
      RewriteEngine On
      RewriteCond %{HTTP_HOST} !^$
      RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www. [NC]
      RewriteRule ^ https://www.%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L]

      RewriteCond %{SERVER_PORT} 80
      RewriteRule ^ https://%{HTTP_HOST}%{REQUEST_URI} [R=301,L]

      Deze regels forceren voor elk domein automatisch https en www, dus: https://www.<domeinnaam>

      Let op: wanneer u subdomeinen heeft en deze via een Wildcard of Multi-Domain certificaat wilt beveiligen heeft u andere instellingen nodig in uw .htaccess bestand!

    • WordPress instellen voor https

      Voor een WordPress website is het nodig om de website URL te wijzigen van http naar https. Log hiervoor in op uw WordPress omgeving http://uwdomein.nl/wp-admin en ga in het menu bij 'Instellingen' naar 'Algemeen'.
      Hier dient u zowel bij 'WordPress-adres' als bij 'Siteadres (URL)' het gedeelte http te vervangen in https. Klik onderin op 'Wijzigingen opslaan' om de nieuwe instelling actief te maken.

      Het backend zelf moet natuurlijk ook SSL gebruiken. Open hiervoor het bestand 'wp-config.php' en plaats net boven de regel "That's all, stop editing!" de onderstaande code:

      define('FORCE_SSL_ADMIN', true);

    • Help, mijn website is toch onveilig
  • Versleutelde verbindingen voor extra beveiliging

    Door het toenemende gebruik van o.a. openbare WiFi netwerken wordt de kans steeds groter dat uw gegevens in verkeerde handen vallen. AD Hosting helpt mee om dit tot een minimum te beperken.
    Belangrijk is dat de versleutelde verbinding altijd over het adres van de server gaat:
    <server>.hostingcollectief.nl
    De onderstaande versleutelde verbindingen zijn mogelijk:

    • DirectAdmin

      Het DirectAdmin control panel gaat automatisch naar het serveradres met https ervoor en is standaard versleuteld.

    • E-mail

      Om een versleutelde verbinding te gebruiken moet altijd het serveradres gebruikt worden als mailserver:
      <server>.hostingcollectief.nl
      Dus niet uw eigen domeinnaam. De service die de e-mail afhandelt heeft namelijk maar 1 certificaat.

      Beschikbare instellingen:

      VersleuteldTypePOP3 poortIMAP poortSMTP poort
      NietGeen11014325 of 587
      Wel (expliciet)STLS / STARTTLS11014325 of 587
      Wel (impliciet)SSL / TLS995993465
      Expliciet = connectie wordt niet-versleuteld opgezet en gaat pas na STARTTLS versleuteld verder
      Impliciet = connectie wordt direct versleuteld opgezet

      Weet u het serveradres niet? Open in uw webbrowser <uwdomeinnaam>/config en u wordt doorgestuurd naar <server>.hostingcollectief.nl. Dit is dan uw serveradres (zonder :2222 !)

      Wanneer u een account toevoegt aan Outlook kies dan altijd voor "handmatig instellen" onder "geavanceerde opties" in het eerste scherm waar u uw e-mailadres moet invoeren. Doet u dit niet, dan zal Outlook uw domeinnaam gebruiken als serveradres en u herhaaldelijk informeren dat het certificaat niet klopt. Uiteraard kunt u de servers na aanmaken alsnog wijzigen mocht u toch hierop uitkomen.

    • Webmail

      HTTPS versleuteling kan gebruikt worden voor webmail via <server>.hostingcollectief.nl/webmail

      Indien u zelf een SSL certificaat op uw website heeft, dan kunt u uw eigen domeinnaam gebruiken om naar webmail te gaan. Wel zo makkelijk en eenvoudig.

      Controleer of er https:// voor het webmail adres staat. Dan is de verbinding versleuteld. De meeste browsers tonen ook het icoontje van een slotje.

    • FTP

      Door een FTP Secure verbinding (FTPS) op te zetten naar het serveradres krijgt het FTP programma (client) een geldig certificaat en is de verbinding versleuteld. Het poortnummer blijft 22. Filezilla zal dan nog eenmalig vragen om een handmatige controle van het certificaat, welke u op 'niet meer vragen' kunt zetten.
      Welk FTP programma u ook gebruikt, met (expliciet) FTPS kunt u de volledige verbinding versleutelen.

      Weet u het serveradres niet? Open in uw webbrowser <uwdomeinnaam>/config en u wordt doorgestuurd naar <server>.hostingcollectief.nl. Dit is dan uw serveradres (zonder :2222 !)

Copyright © 2018 AD Hosting BV