Nieuws Artikel - 27 nov 2018 - AD Hosting

Wijzigen mail-server voor beveiligde verbinding

Wijzigen mail-server voor beveiligde verbinding

Recent heeft AD Hosting de server certificaten moeten vernieuwen. Hierbij ontstonden bij enkele klanten problemen wanneer zij wel een beveiligde verbinding gebruikten, maar de eigen domeinnaam hadden ingesteld.
Door de vernieuwing van het certificaat geven vooral iPhones, iPads en Mac computers allerlei meldingen. Gelukkig is dit vrij eenvoudig op te lossen.

Het belangrijkste is dat u voor de beveiligde (SSL) verbinding de servernaam / hostnaam moet gebruiken. Deze kunt u achterhalen door /config achter uw domeinnaam te zetten in uw browser. Dus: <uwdomein.nl>/config . De browser zal dan de servernaam laten zien als <server>.hostingcollectief.nl en deze naam dient u te gebruiken. Dit kan bijvoorbeeld zijn:
vitas.hostingcollectief.nl
cady.hostingcollectief.nl
dake.hostingcollectief.nl

iPhone / iPad (minimaal iOS 11)
  • Ga naar Instellingen => Wachtwoorden en accounts
  • Selecteer het account wat aangepast moet worden (moet voor elk account gebeuren)
  • Druk op het account
  • Bij “Server inkomende post” wijzig de hostnaam naar bovengenoemd adres
  • Druk bij “Server uitgaande post” op de SMTP server
  • Druk op de regel bij “Hoofdserver”
  • Wijzig de hostnaam naar bovengenoemd adres
  • Druk op Gereed (wijziging wordt opgeslagen na controle)
  • Terug naar Account
  • Druk op Gereed (wijziging wordt opgeslagen na controle)
Let op:
  1. De iPhone/iPad wil dit niet altijd opslaan/accepteren, omdat deze in een loop zit met de certificaat melding.
    Zet dan eerst even de SSL schuifjes uit. Dan wordt het wel geaccepteerd, en kan na opslaan de SSL weer aangezet worden.
  2. Soms staat er geen SMTP hoofdserver. Kies dan de juiste uit de lijst eronder en activeer die.
  3. Wanneer de iPhone/iPad de instellingen niet wil opslaan en dit steeds weer terugspringt naar de oude waarde, herstart dan het device.

Mac Mail (kan per versie iets verschillen)
  • Start Mail en ga via het menu naar Voorkeuren
  • Selecteer het account wat aangepast moet worden (moet voor elk account gebeuren)
  • Klik op de tab “Serverinstellingen”
  • Bij “Server inkomende e-mail” wijzig de hostnaam naar bovengenoemd adres
  • Controleer dat het vinkje ‘beheer automatisch’ uit staat
  • Bij “Server uitgaande e-mail” wijzig de hostnaam naar bovengenoemd adres
  • Controleer dat het vinkje ‘beheer automatisch’ uit staat
Let op:
  1. In sommige gevallen wordt bij deze wijziging het wachtwoord verwijderd, voer deze dan weer in.
  2. Werkt de uitgaande e-mail hierna nog steeds niet, volg dan deze stappen:
    • Bij “Server uitgaande e-mail” klik achter Account op de selectie lijst om deze uit te klappen
    • Kies: Wijzig SMTP-serverlijst
    • Controleer hier de instellingen zoals hierboven beschreven
    • Wordt dit nog niet geaccepteerd, ga dan naar Geavanceerd en zet een vinkje bij “Sta onveilige identiteitscontrole toe”



Nieuws overzicht
Copyright © 2018 AD Hosting BV